donderdag 1 augustus 2013

How to: Last minute vakantiebaantje

Hoi, het is zomervakantie en soms verveel je je. Het is een feit, je wilt het niet maar soms gebeurt het toch. En een vakantiebaantje kan je toch niet meer vinden... Of toch wel? Lees verder voor eventuele tips om een vakantiebaantje te vinden. Zelfs nu de vakantie al zo lang bezig is.


Tip 1. Vraag aan een vriendin of familielid (of iemand anders die je heel goed kent) waar hij/zij werkt en of er nog werk is, houd wel rekening met leeftijd.
Zo ben ik ook in mijn vakantiebaantje gerold, ik werk nu bij een bedrijfje als fruitstickeraar. Een vriendin van mij werkte er en ik vroeg of er nog werkgelegenheid was, ik ben meegegaan en voila. Ik heb een vakantiebaantje! Ik verdien er nog aardig mee namelijk 3,23 euro per uur. Een vakantiebaantje op je veertiende is dus mogelijk als je het maar vraagt.

Tip 2. Neem iets wat niet voor de hand ligt.
Bij die beroemde Groenteboer, Fruitplukgedoe, etc. is natuurlijk geen werk meer. Iedereen kent het, iedereen wil er werken. Maar neem nou eens dat gezellige restaurantje in dat zijstraatje, het dierenpensioen langs de dijk, of iets anders in die richting. Als je daar eens gaat proberen heb je zeker weten veel meer kans!

Tip 3. Kijk of je een krantenwijk over kunt nemen.
Veel mensen gaan op vakantie, zo ook de mensen van de krantenwijken. Meestal zoeken die naar een vervanger en als je even daarop googelt weet ik zeker dat je wel iemand vindt. Ik heb er ook iemand gevonden en je krijgt ervoor best goed betaald.


Tip 4. Bel het bedrijf waar je graag zou willen werken en maak een afspraak.
Als drie bovenstaande tips niets hebben opgeleverd, kun je natuurlijk ook altijd even bellen (of nog beter, ernaartoe gaan). Misschien hebben ze last minute nog wel iemand nodig! Nooit geschoten is altijd mis, zei mijn meester op de basisschool altijd. Het klinkt heel cliché, maar ik moet toegeven dat het waar is.

Hebben jullie nog goede tips? Laat het achter in de comments!

xxx Brazzling Beauty,
Yasmine 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten